几多个故事并无下一句
Eternity - Kelly Sweet

第100条给这首;我觉得这首的词有点病娇真的;最后三句意义不明但按照全曲的基调我不相信最后一句的brand new in the future会真的是字面意义上的“新未来”


【个人翻译】Eternity

Vocal:Kelly Sweet

Send my hopes and dreams to the sky. 将梦想与希望寄予天际

My love leaves me cold inside. 吾爱却让我心寒

In a circle lies my fate.无法逃脱的命运怪圈

I'm frozen.身心皆被冻结

Fragile moments spent with you.与你共度的时光如此易碎

Now past five before there too.现在已成过去式

For time can only heal these wounds.唯有时间能治愈我的伤口

I'm broken.身心破碎不堪

 

Oh

Letthe walls close in around my heart.我会在心上筑起高墙

Letyour words haunt me.你的话语仍萦绕在我耳边

Athousand goodbyes could never disguise.千次道别也无法遮盖

For eternity 只因永恒

Willbe the start.也是开始

Whenthe end, you see 当终局来临你会知道

Hidesin the shadows and won't set you free 藏匿在阴影之下的恐惧将剥脱你的自由

Won'tset you free.你无法逃脱

 

Patience how I call on you. 我仍对你如此耐心

For there's nothing I can do.只因我无他可做

To change the one thing I desire.我渴望着改变现状

To change everything.改变一切

 

Oh

Let the walls close in around my heart.我会在心上筑起高墙

Let your words haunt me.你的话语仍萦绕在我耳边

A thousand goodbyes could never disguise.千次道别也无法遮盖

For eternity只因永恒

Will be the start.也是开始

When the end, you see当终局来临你会知道

Hides in the shadows and won't set you free藏匿在阴影之下的恐惧将剥脱你的自由

Won't set you free.你无法逃脱

 

Oh

An eternity is what I face now我正面对着的所谓永恒

With a beginning in the past.是昨日的起点

Brand new in the future.和崭新的未来

 

Oh


评论
热度(2)
© 无定的梦魂 | Powered by LOFTER